پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
09 تير 1398 - 10:02

مظلومِ مقتدر همچون کوه

رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه هفته گذشته در دیدار مسئولان و کارکنان قوه قضائیه، تحریم‌های آمریکا را ظلمی بارز به ملت ایران خواندند و تأکید کردند: ملت مظلوم، اما درعین‌حال مقتدر ایران، به فضل الهی، همچنان مثل کوه می‌ایستد و باقوت به حرکت خود ادامه می‌دهد.
نویسنده : حسن رشوند
کد خبر : 3310

پایگاه رهنما:

رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه هفته گذشته در دیدار مسئولان و کارکنان قوه قضائیه، تحریم‌های آمریکا را ظلمی بارز به ملت ایران خواندند و تأکید کردند: ملت مظلوم، اما درعین‌حال مقتدر ایران، به فضل الهی، همچنان مثل کوه می‌ایستد و باقوت به حرکت خود ادامه می‌دهد. این فراز از سخنان رهبر معظم انقلاب دربردارنده نکاتی است که یقیناً در یک یادداشت کوتاه قابل تبیین نیست، ولی حول محور این سخن پرمغز، می‌توان به چند نکته اشاره کرد:

۱- بازخوانی مسیر پرفرازونشیبی که جمهوری اسلامی و ملت مظلوم ایران بااقتدار در طول ۴۰ سال گذشته سپری کرده و شیرینی‌ها و تلخی‌هایی را با آن گذرانده، در مقطعی که در گام دوم انقلاب قرار داریم و قراراست ۴۰ سال دوم را محکم‌تر از گذشته گام برداریم، امری لازم است و تبیین شرایط گذشته و حال انقلاب ونشان دادن راه دشوار، ولی امیدوار آینده، رسالتی است بر دوش همه‌کسانی که دل درگرو پیشرفت این کشور و سربلندی ملت ایران دارند. وقتی حکیم فرزانه انقلاب می‌فرمایند که ما ملت مظلوم، ولی مقتدری هستیم که همچون کوه ایستاده‌ایم، به‌یک‌باره تمام گذشته و راهی که تاکنون طی کرده‌ایم، مانند یک فیلم بلند از جلوی چشمانمان عبور می‌کند. انگار همین دیروز بود که گروه‌های تجزیه‌طلب با برنامه و پول کاخ سفید و کشور‌های غربی و عرب منطقه، کردستان، خوزستان، گنبد و آمل را ناامن کرده بودند تا شاید در همان ابتدای حرکت استقلال‌طلبانه ملت، مانع از نضج و حرکت انقلاب اسلامی شوند. مظلوم و مقتدریم، چون ۸ سال جنگ را حداقل با کمک ۳۵ کشور و در رأس آن‌ها آمریکا به صدام، پشت سر گذاشتیم و درنهایت، مقتدرانه پیروز این میدان شدیم و ذره‌ای از خاک خود را به دشمن ندادیم. مظلوم و مقتدریم، چون فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۷ را در حالی دفع کردیم که آمریکا و همه دنیای غرب با ابزار تبلیغاتی، رسانه‌ای، اطلاعاتی و جاسوسی خود و دلار‌های نفتی رژیم سعودی و کشور‌های مرتجع حاشیه خلیج‌فارس، خیابان‌های پایتخت و شهر‌های ایران را با تحریک گروهی از پیاده‌نظام خود تبدیل به میدان جنگ کرده بودند. مظلوم و مقتدریم، چون به گفته «رابرت فیسک» سرمقاله نویس واشنگتن‌پست «درحالی‌که عربستان در منطقه، خشونت و رژیم صهیونیستی، دیوانگی می‌کند، ایران همچون یک صوفی نجیب، از خلیج‌فارس تا دریای مدیترانه را مدیریت می‌کند.» مظلوم و مقتدریم، چون باوجود صرف بیش از ۷ تریلیون دلار هزینه آمریکا و پول پاشی سعودی‌ها و شیوخ عربِ خشک‌مغز در منطقه، از سال ۲۰۰۱ تاکنون یعنی فقط ۱۸ سال، این ایران اسلامی است که در عراق، افغانستان، لبنان، سوریه، یمن و... حرفی برای گفتن دارد و افکار عمومی و دولت‌مردان آن‌ها، ترجیح می‌دهند به‌جای سیاست‌های آمریکا و کشور‌های عربی منطقه، غالباً سیاست‌های ایران را دنبال کنند. مظلوم و مقتدریم، چون امروز فقط از چارچوب سرزمینی خود دفاع نمی‌کنیم، بلکه با تعریف عمق استراتژیک برای جمهوری اسلامی، در جنگ اراده‌ها، اراده خودمان را به دشمن تحمیل کرده‌ایم.

۲- همه این توفیق‌ها و پیمودن این مسیر سخت را مدیون دو عنصر مدیریت داهیانه رهبری نظام و استقامت ملت ایران هستیم که همچون کوه در مقابل زیاده‌خواهی دشمن ایستاده‌اند. چراکه منطق امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مواجهه با توطئه‌های مستمر دشمنان در طول این ۴۰ سال، مبتنی بر چهاراصل اساسی بوده است:

۱- تکیه‌بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی؛ ۲- تأکید بر حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران و تضمین امنیت جهان اسلام؛ ۳- حفظ اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که ریشه در آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد؛ ۴- تکیه‌بر اصل مترقی و فقهی نفی سبیل (موضوعی که امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب هر دو بر روی آن تأکید دارند). بنابراین، طبیعی است ملتی باوجود چنین رهبری و اصول عزت بخشی، با همه ظلمی که به او روا داشته می‌شود، باید ملتی باعزت و مقتدر باشد.

ارسال نظرات